onsdag 3 november 2010

I dag har jag LASat

Jag har suttit med LAS-boken precis hela dagen och tagit reda på vad Lunning anser om både det ena och det andra, för att analysera ett rättsfall. Min rumpa är öm av att ha suttit på en trästol så länge och mitt huvud värker efter att ha läst så mycket rättsord hela dagen.

Nu ska jag ta en timmes paus genom att lägga små illbattingar, innan jag ska sätta mig igen och ta upp diskussionen med min grupp.

Denna dag har helt tagit upp av lagar, lagen om träsmak av stolar, lagen om allts jävlighet, i alla fall i fråga om trötthet, huvudvärk och seghet och lagen om anställningsskydd. Hurra!

2 kommentarer:

  1. Och lagar som är så tråkiga att läsa...

    SvaraRadera
  2. Nu är det inte bara en lag, det är ju så otroligt långa utläggningar om dom också :) men samtidigt är det väldigt intressant för man får ju lära sig sina rättigheter och skyldigheter i arbetslivet. Oj oj, va många chefer som inte vet vad som gäller där ute!

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive