fredag 12 november 2010

Idag har jag varit duktig.

Jag behövde skor. Efter att mina trotjänare sedan 15 år tillbaka fick gå sitt sista steg förra året var jag tvungen att hitta efterträdare. Kan säga att det är svårt att fylla ut den platsen för gud vad jag var nöjd med dom skorna!

Så fort jag kom in i skoaffären blev jag påhoppad av en riktigt säljande försäljare. Hon plockade fram den ena skitsnygga skon efter den andra och jag provade och blev förälskad om och om igen. Jag var bra sugen på att slå till på ett par rejält snygga som påminde allt för mycket om de par jag haft när jag sprang efter läraren här om dan. När jag kom på det tog jag de här istället. Mer läder, ordentligare klack och tåligare över lag.

Försäljaren var inte helt med på den helomvändningen för hon var inte beredd på att släppa iväg mig utan de första skodonen.

Men jag var stark!

2 kommentarer:

  1. var köpte du dom och fanns dom med högre skaft?? SKITSNYGGA!!!

    SvaraRadera
  2. eurosko. Jag såg ingen med högre skaft, men så tittade jag inte efter det heller. Det fanns däremot många kängor med högra skaft som hade liknande utformning, det är väl det som är modernt nu kan jag tänka :)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive