onsdag 17 november 2010

En så kallad maktkamp

Dottern ansåg att hon inte behövde överall för hon frös inte. Jag körde "dare" med henne, ni vet, se hur långt hon tördes. Det tar inte så lång tid att åka hem så om hon vill frysa så är det upp till henne.

Hon var väldigt övertygande om att hon inte frös, fast helt avslappnad ser hon inte ut tycker jag. Hon vägrade ge vika förrän jag gav förslaget att vi skulle gå runt till baksidan och leka lite, eftersom det ändå var så varmt och skönt. Då fick jag allt fram ett litet erkännande, för hon var inte helt pigg på den idéen.

4 kommentarer:

  1. Haha. Det där känner jag igen. De flesta "maktkamper" kommer ju av sig om man orkar tänka lite nytt.

    SvaraRadera
  2. Ja, det fanns ju ingen större anledning till att bråka, det var ju bara hon som led av det. :)

    Jag är ganska noga med att välja mina kamper, det är så många ändå så när det gäller sådant här kan hon lika gärna få igenom sin vilja :D

    SvaraRadera
  3. Haha. Känner igen det där. Min dotter (som nu är 14) vägrade en dag att ha på sig skorna när vi skulle till dagis och det var smällkallt ute. Vi gick iväg utan skor på (hon satt i vagn), och till slut kröp det fram att det nog var ganska kallt ändå och skorna kanske kunde vara sköna att ha på sig. ;) Efter det tjorvade hon aldrig med skorna mer. Hihi.

    SvaraRadera
  4. Skor kanske man annars inte känner samma behov av om man sitter i vagn kan jag tänka, speciellt om man har ordentliga raggsockor på sig.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive