söndag 14 november 2010

Hur man får en pappa att känna sig som en riktig pappa

Först ska han gå och lägga sig riktigt sen dagen innan och sen ska han på ett faderligt sätt få köra en bil i tre timmar i sträck med två tjatiga barn i baksätet. Sen ska han få den stora äran att, när han kommit hem trött och dan, få ta de båda tjatiga barnen till simskolan där han får ett maratonlopp i ombyte och engagera uttråkade väntande barn.

När han så kommer hem, utschasad och trött, det är då man har bakat muffins och gjort muffinsbakelser åt hela familjen och bryggt hans favoritte Lapsang sushong.

Först bakade jag vaniljmuffins,
skar av toppen och gröpte ur dem.

Sen lade jag i en klick hallonsylt och hällde på lite vaniljsås.
Lade en klick grädde som lock på
och tryckte sedan på toppen på muffinsen igen.
Garnerade med en klick grädde
och dottern hällde även lite härlig
flerfärgat strössel över grädden.

Maken blev väldigt nöjd och kände sig precis som en pappa,
fast en lite galen sådan.

Han fick även en liten godisask av barnen
som det stod "universums bästa pappa" på.

2 kommentarer:

  1. Nä men vad mysigt... Det gjorde du föredömligt :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, känner mig väldigt nöjd själv också faktiskt :)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive