torsdag 4 november 2010

Hoppas ni inte tolkar in för mycket

bild lånad av: nykarlebyvyer

Jag var inne på Ketchupmammans blogg och läste att hon hade minne av att det fanns ett frimärksspråk som hon oroade sig för att säga fel saker på utifrån okunskap. När jag scrollar ner och läser kommentarerna så är det någon som länkat till en beskrivning av detta språk, och det är nu jag blir nervös.

Jag trodde ju bara att det var hörsägen, någon som sagt att "ha ha om du sätter det så så menar du det *fniss*" men uppenbarligen finns det ett helt frimärksspråk att ha koll på när man skickar vykort.

Jag hoppas därför att jag inte säger saker jag kommer ångra när jag skickar iväg vinnarbidragen veckorna fram till jul.

2 kommentarer:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive