tisdag 30 november 2010

Min drömmar

bild lånad från weddings abroad

Jag fortsätter med listan. Eftersom jag inte är en modebloggare och att redan första "vad har du på dig idag"-blogginlägget kändes så där lagom inspirerande, så hoppar jag helt sonika över det idag och går på mina drömmar.

Mina drömmar har växlat en del genom åren, men något som ändå varit ett genomgående tema, är att jag vill köra karriär. Jag vill bli något, jag vill bevisa något, jag vill lyckas! Redan från det att jag kunde stå ville jag bli skådis och jag tog alla chanser men parallellt med det skrev jag och gjorde serier. Min största dröm var att spela teater men självklart skulle jag ge ut böcker också. Efter tjugoårsåldern dalade väl teaterintresset, men skriva det ville jag fortfarande, eller rättare sagt, det kunde jag fortfarande inte leva utan.

Jag vill här hålla isär något, när jag säger att jag vill bevisa något eller att jag vill göra karriär, då innebär inte det att jag vill bli kändis. Det är väl en av de saker som gör författarjobbet lite mer laid back, jag kan skriva under pseudonym om jag vill. Att bevisa något behöver inte betyda att jag måste visa upp mig för att bevisa det, det är ett bevis för mig själv, att jag duger, att jag är bra! Sen vill jag ju hemskt gärna kunna leva på det också, ja, vi pratade drömmar, eller hur? Jag skulle vilja bli stenrik på det helt enkelt. Jag drömmer om att bli helt ekonomiskt obunden genom mitt skrivande, att kunna ha ett hus i Spanien och ett i Sverige och välja var jag bor beroende på årstid. Jag vill kunna se hela världen och kunna sitta på en solig ö och skriva mitt i vintern medan min familj är ute och roar sig på min bekostnad.

Jag drömmer om att jag genom en författarkarriär betryggar mina barns ekonomiska framtid och jag drömmer om att leva länge och ha ett lyckligt liv ända till slutet. På min soliga ö.

Det är mina önskedrömmar. Mina reella drömmar innehåller nog mest saker som har med mina böcker att göra och det är för konstigt för att kunna skriva ner kortfattat här inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive