tisdag 24 februari 2009

Kolmårdenutvärdering


Vi var ju och firade mina föräldrars fyrtioåriga bröllopsdag på Kolmården i helgen. En mycket trevlig vistelse även om många i familjens hälsa inte var på topp och en del gnäll uttrycktes, så var det ändå väldigt trevligt.

En lustig detalj var ändå att det var mer egyptiskt här än vad det var under hela vår egyptenresa, men så hade de ju jobbat ganska hårt med att få till en exotisk känsla.



Rummen: en absolut ok standard. Det var lite trångt men så blir det ju när man är fyra som delar rum. Sängarna var en aning för smala, det var helt omöjligt att skeda och eftersom sängarna vara så lätta så stack de gärna iväg så man föll handlöst på golvet om man försökte skeda ändå.

Maten: om vi säger så här, man åker till till Kolmården för matens skull... så behöver jag inte säga mer om det.

Snacksutbudet: en aning tunt. Vi tänkte att vi skulle ha lite trevligt innan middagen på lördagen och det var riktigt svårt att hitta något gott att mumsa på på rummet, det fanns dock både champagne med och utan alkohol och det är ju bra. Det var mest chips och sånt som det var lite sämre med.

Barerna: var lite förvirrande. Vi ville ta en liten drink efter maten, barnen lekte i lekrummet och pappa satt i baren utanför restaurangen och jag och brorsan tänkte skåla lite med honom. Då hade dom stängt den baren, som kände som den mest självklara att ta sig drinken på maten i, och hänvisade oss ner till baren i discot, där barndiscot skulle köra igång. Kändes inte bra.

Utbudet för barn: var riktigt bra. Det känns verkligen att Kolmården satsar på den yngre generationen. Det fanns teverum, lekrum, barnpassning, äventyrsklubbar, ja det fanns för dem att göra vill jag lova. Sonen, sju år, var på Wild camp och dottern, 4 år, var på tigerjakt, vilket det går att läsa lite om i ett tidigare inlägg. Den delen är jag riktigt nöjd med och jag vill verkligen säga till alla barnfamiljer att om ni ska åka och bo på ett hotell där barnen ska trivas då ska ni åka till Kolmården!

Spa: tja, jag är ingen van spaare så jag kan inte yttra mig så jättemycket. Jag fick en ansiktsbehandling och den var mysig. Jag var även på yoga och det var bra. Poolerna var väl lite si och så, hade väntat oss lite mer a äventyrsbadet, kanske nån rutschkana eller så, men poolen med en ström som gick runt runt var rolig, även om det var lite nervöst med fyraåringen.

Helhetsintrycket 3½ tigrar utav fem. Det var nog mest maten som drog ner betyget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive