torsdag 23 april 2015

Jag har inte ändrat mig än

Jag kikade på ett gammalt avsnitt av Criminal minds där det var en ung kille som var ganska messed up. Killen som spelade honom var bekant för mig och gjorde ett mycket bra jobb av att verka på ett sätt men bara ge en blick för att visa att det var på ett helt annat. Mycket snyggt. Jag kom på var jag hade sett honom tidigare, nämligen i Twilight. Då började min hjärna spinna iväg och jag kom ihåg den där scenen när Bella är hos Cullens för första gången. Det är här Caspar introduceras, spelad av Jackson Rathbone. En gammal soldatvampyr som skövlat människoliv och som helt plötsligt är satt på djurblodsdiet. Killen har lätt svårt att tygla sin hunger helt enkelt. Då var det första gången jag såg Jackson in action och jag blev imponerad. Utan ett ord kom han in i samma rum som denna mycket väldoftande människa, som Bella uppenbarligen ska föreställa, och utan att egentligen göra några större ansiktsförändringar visar han hur jobbigt det är. Det skriker olust och en stark vilja att ta sig därifrån innan han skulle råka döda någon, det vill säga Bella. Det var samma geniala skådespeleri som uppvisades igen, när jag så Criminal minds.

Gröna ögon! bild lånad från: Fanpop

Då tänkte jag att, wow, han skulle verkligen göra en riktigt bra Stephen från min bokserie. Också en kille som döljer en hel del men som liksom ska komma fram så där snyggt ibland och kanske en aning mer vid andra tillfällen. Jag kom ihåg att jag funderat på vilka som skulle spela karaktärerna i mina böcker tidigare, ett sådant där dagdrömmeri ni vet, och döm om min glada förvåning när jag upptäckte, ja precis, att jag hade valt Jackson även den gången. Så, nu ska jag drömma vidare om att bli klar med skolarbetet, redaktörsarbetet med andra boken av Alvhilda, bli klar med redigeringsarbetet med tredje boken av Alvhilda, skriva klart nästa råmanus och kanske få komma ut i solen lite.

3 kommentarer:

  1. Roligt att ha hittat till denna blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du känner så.

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive