söndag 19 april 2015

Helgens göromål

Den här helgen har jag varit till lags och ställt upp för en hel stad. De hade lite svårt att få folk att bo kvar och därför ringde de mig. Jag har efter det slitit nästan dygnet runt med att bygga möbler åt dem, bygga hus, sått träd, skördat träd, huggit ner träd, grävt efter saker och utforskat både skogar och öknar.

Jag borde vara helt död av trötthet men det är jag inte. Jag känner mig faktiskt riktigt mentalt utvilad. Det är skönt när hjärnan låser sig och man nästan får lite panik över äkta socialt samspel eller när alla göromål liksom faller över en och skriker tinnitushögt i öronen - att bara skita i det. Här behöver man bara tycka på en knapp så var man vänlig utan att det ifrågasattes, jag kunde till och med trycka på elakknappen och det var glömt efter två sekunder. Jag har fått bygga saker, måla saker och leka.

Nu ska jag kasta mig in i nästa låtsasvärld, nämligen andra boken av Alvhilda, Alvhilda - Lidandet. Där jag just nu rättar allt som världsbästa redaktören Anna Vintersvärd från Andra Världar har skickat till mig. Det är dock lite mer våld i det än i My Sims. Det är även mer svåra sociala relationer och krav. Det är få som bygger, de flesta river mest, varandras försvar.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive