måndag 30 mars 2015

Ett årsdagsfirande så gott som något

För snart ett år sedan kom Alvhilda ut för första gången. Det var fantastiskt spännande, debutant som jag var och helt ovetande om vad som stod framför mig. Att jag skulle gå back 10 000 kronor, ungefär, eftersom det var en hybridutgivning. Att jag skulle stå med mössan i hand vid bokaffärerna och känna mig ifrågasatt. Att jag som privatperson för egen maskin genom mässor och privata tillställningar skulle sälja 200 ex ungefär (vilket jag fått höra är bra för en debutant) men skulle få hem 700 böcker som inte duger till annat än tapetsering.

Men nu firar jag min årsdag genom en nyutgivning. Det är litet, det är helt nytt men de går in med den ekonomiska risken, de redaktörsläser och de tror på mina böcker. För det är nämligen inte bara en bok vi skrivit kontrakt på, vi har skrivit på hela trilogin. Om ungefär två veckor kommer hon ut och jag kommer stå på Sci-Fi-world i Göteborg och signera, om bara tryckeriet gör det som de ska i tid. Det finns flera ändringar som är gjorda i boken och jag har bland annat tagit bort prologen och bytt ut den mot en dikt.

Eftersom jag inte kan låta bli att pyssla med färg och form också så har jag knåpat ihop små bokmärken med dikten för sprida till folk inför nysläppet. Vad tycker du?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive