söndag 19 oktober 2014

Min första signering

Det tog bara sex månader.

Jag har ju varit på mässor och jag har ju haft min release, men nu är det en sådan där riktig bokhandelssignering, nere i Malmö. Science fiction-bokhandeln för att var exakt. Det ska bli så spännande. Däremot är jag osäker på om jag känner folk där nere så jag får istället hoppas på många nya roliga personer att prata med.

Om du är osäker på om det är något för dig så kan jag säga att det är en urban fantasy, alltså vår värld men med övernaturliga element. Istället för att ta in nya sagodjur utgår jag från vår kulturella historia och bygger storyn på de svenska mytologiska varelserna folk trodde på och var rädda för här i Norden för bara några få hundra år sedan. Boken följer personer i ung vuxen ålder och det är alltså problem som rör deras vardag och inte den pubertala sorten. Huvudkaraktären är en kvinnlig antihjälte och rätt och fel är inte alltid glasklart.

Klicka här om du vill läsa mer eller fråga om något.

2 kommentarer:

  1. Du har fått en litet award från mig på bloggen... :-) http://ettknytt.blogspot.se/2014/10/sisterhood-of-world-blogger-award.html
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg det, jag ska försöka svara så fort som möjligt. Tack :)

      Radera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive