söndag 7 september 2014

När planerna inte följer planerna

Jag har börjat plugga på distans, heltid. Jag har tänkt att lägga min energi på det, heltid, tillsammans med mitt skrivande, eftersom det är det jag pluggar. Jag tänkte lägga upp en promenad varje dag för att komma i form och må bra. Jag hade tänkt varva studierna med redigeringen och marknadsföringen av Alvhilda. Allt handlade om struktur men redan i veckan, tredje studieveckan, blir två barn sjuka måndag och tisdag. De är så stora att man inte behöver dona med dem, men det innebär ändå att jag måste laga lunch, får frågor hela tiden när jag försöker läsa eller koncentrera mig samt att det inte blev mycket till promenader. Lagom när ungarna kommer iväg till skolan igen blir maken sjuk. Det innebar att han inte kunde göra de där sakerna som jag räknade med att han skulle göra och jag blir stressad och kan inte riktigt sätta mig och jobba då heller utan börjar göra annat. Städa, laga mat och så är han så där social med mig också.

Jag har precis fått iväg den där korta texten om den där boken som jag skulle läsa och skriva om den här veckan. Boken tog längre tid att läsa och texten blev bra mycket mindre genomarbetad än vad jag hade tänkt mig, absolut inte nöjd.

Men nästa vecka, då jävlar, då kommer jag ta igen allt det där och visa hur jäkla bra jag är - om det inte vore så att jag mitt under stressen att få ordning på texten, nyser så det smakar galla i munnen, känner att huvudet sakta fylls med annat än hjärnsubstans vilket genererar huvudvärk och försämrar tankeverksamheten. Om jag förutspår min närmsta framtid så kommer jag ligga, ynklig, i sängen 2-3 dagar framåt, snora, gnälla, yra och den enda trösten i min tillvaro kommer att vara grabbarna i Supernatural.
Bild lånad från Stuffpoint


4 kommentarer:

  1. Såg en bild på Insta där en tjej hade träffat Mischa Collins och fått hans autograf på ett falskt grönkålsblad. Då tänkte jag på dig...

    SvaraRadera
  2. Det är en bedrövligt förkylning (?) det här som går just nu. Tycker jag inte har känt mig helt frisk flera dagar i sträck på länge. Hopplöst trist. Och nu har Äldsta varit hemma från skolan i tre dagar. Tur att vi kan sitta hemma och jobba (och att hon är så stor nu att hon faktiskt kan vara hemma själv en halvdag, även om hon tycker det är trist). Hoppas ni mår bättre nu i alla fall och får en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maken har varit sjuk sedan augusti någn gång så, ja. Jag studerar hemma och har inte varit helt ensam en hel vecka än, antingen har något barn varit hemma eller så har maken ynkat sig.

      Radera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive