söndag 14 september 2014

Längtansfull nailart

 Idag är det söndag och då är det nailart hos LeLack. Den här veckan har hon längtan, och med tanke på den fruktansvärda abstinens jag känt sedan jag sett färdigt på nionde säsongen av Supernatural, och att nästa säsong inte kommer förrän i oktober. Därför smaskade jag på lite mörk demonisk känsla och toppade det med Skyddsmärket på tummen och The mark of Kain på tummen. För er som inte vet vad Supernatural handlar om kommer en liten fin sammanfattning här:



Man kan sammanfatta det med att det är snygga gillar, som är tuffa och hårda men ändå känsliga. Det finns humor, spänning och fullständigt galna upptåg. Om du inte kollat, se den.














Här har jag lagt en bild tagen i det rätta elementet, den svarta natten, och en i solljuset. Jag är nöjd med designen. 


Och här är omslaget till sjunde säsongen.

Igår kikade vi på några av våra gamla favoritavsnitt, den när de genom trolleri hamnar i verkligheten, på inspelningen av sin egen serie, där de driver om sina egna liv. Sedan tittade vi på ett annat av våra favoritavsnitt  som handlar om hur de blir dömda att leva i olika serier, där de får möjlighet att driva med sjukhusserier, polisserier och komedier. Sist men inte minst fick vi sett även det avsnitt som de hamnar på ett CosPlay om deras egen serie, där alla spelar dem.

Vi hade en skrattfest.

2 kommentarer:

  1. Det verkar vara en intensiv serie, kul när man hittar en favorit på det viset:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men kan lätt säga att jag är hooked :D men det är inte många serier som kan skryta om att köra säsong tio, TIO! Det säger en hel del om hur jäkla bra den är, och hur jäkla snygga killarna är kanske ;)

      Radera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive