måndag 1 september 2014

Årets augusti har varit tre månader lång

Det är i alla fall så det känns. Men inte på ett negativt sätt.
Vanligtvis brukar det ju vara så att när man har riktigt riktigt tråkigt, då segar sig tiden fram, medan den rusar iväg när man har riktigt kul.
Så har det dock inte varit med augusti. Det har hänt så himla mycket under augusti och det mesta har varit jättekul.

Vi började augusti med att fira min man, som sig bör när man fyller år.


Sedan åkte vi ner ner till Frillesås.


Där hann vi först bo i Lasses en natt då barnen fick känna av sin astma eftersom vi bodde i det så kallade hundrummet - det enda rummet som det var tillåtet att ha djur. Vi flyttade därför upp till övervåningen där vi fick, istället för ett rum med dubbelsäng, våningssäng och pentry - två sovrum och ett kök.
Lasses hela sovavdelning
och matplats
Lasses pentry













Barnens sovrum
Vårt egna sovrum

Köket med diskbänk och matplats
Vår egen myshörna i sovrummet











Vi köpte upp oss helt enkelt. För övrigt vill jag säga att Ryalund är fantastiskt och billigt och vi bor där varje gång vi är på västkusten.


Jag blev intervjuad för min bok. Relativt dålig uppslutning med tanke på hur många som sagt att de skulle komma, men de som kom var det jättekul att träffa.
Vi hann grilla med två kompisfamiljer, fika med två andra, vara på Liseberg och Fjärås Bräcka.

Jag har hunnit träffa mina studiekamrater och  komma igång med studierna till skrivpedagog.

Vi hann vara i Danmark och hälsa på svärmor samt gå till Frilandsmuseet och Stevns Klint.
























Jag rekommenderar starkt, båda ställena. Gratis upplevelser för hela familjen. Stevns klint kan vara lite halvjobbig för de med höjdskräck dock.

Och där hade bara halva Augusti gått. Barnen har hunnit börja skolan, maken har börjat jobba, vi har hunnit vara sjuka ungefär två gånger var och de sista veckorna i augusti tror jag var de som liksom har fyllt ut mest, trots att vi gjort så himla lite. Jag har absolut inte haft tråkigt, snarare tvärt om. Det har varit fantastiskt skönt och fridfullt efter en koncentrerad semester med familj och vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive