tisdag 19 augusti 2014

Nedräkning i timmar


Nu är det inte lång tid kvar, bara några dagar, tills dess att åttonde säsongen av nya Doctor Who börjar. Det är fortfarande lite svajigt över hur vi ska se hela serien eftersom vi inte har rätt kanaler men jag och maken har i alla fall ordnat med premiären. Inne på svenska whoians på Facebook har det diskuterats om vilka biografer som har rättigheterna att visa. Jag hittade Roxy här i Örebro på listan så jag slängde iväg ett mail i helgen för att fråga. Jag fick svar i går, de har pratat om det och beslutade på morgonen att de ska visa premiären. Hur kul som helst.

Det blir extramaterial, exklusivt för biovisning, så hela visningen kommer bli 80 minuter och börjar 20:50 på lördags kväll.

För min del tror jag det här kan bli det nerdigaste hittills och jag kommer sno med mig sonens sonic screwdriver, så är det bara! Och det kan bli fluga på maken, för vi har ju inte Capaldis gimmicks hemma. 

Bilder lånade från readbykevin.com
 Du kan läsa mer om Roxys visning här och köpa biljetter här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive