fredag 4 juli 2014

Varför såg jag inte det här förrän nu

När jag åkte på steampunkfestivalen var jag lite ledsen för jag hade ingen korsett i min storlek. Jag har två korsetter men jag har fått upp massa sedan jag köpte dessa och har, av olika anledningar, inte kunnat gå ner alla dessa obekväma kilon. Därför kunde jag inte ha dessa på festivalen. Jag satsade därför allt på hatten, som man kan se på vissa bilder.

Tänk om jag hade sett detta innan jag åkte, då hade jag lätt haft en riktigt steampunkad korsett jag med:
Quick and Dirty Duct Tape Corset  Bild lånad från Instructables
Man tar alltså bara ett gammalt linne, virar sig varv på varv med tejp, gör den personlig och skitsnygg, klipper upp och klipper till, köper band och PANG, så har man en korsett. Ja, ingen riktig så klart, men en som lätt duger en helg på en festival, bara för att.
Här är några fler exempel på tejpade korsetter:

Bild lånad från corsetmakers livejournal
Bild lånad från Pinterest
Eller, varför inte gått all in, som jag är så bra på annars.

Bild lånad från Deviantart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive