torsdag 3 juli 2014

Tredje delen

Nu går tredje delen i tidningen och jag vabar. Förra året när första delen gick i tidningen träffade jag inte någon som läste den. I år jobbar jag på ett kontor som prenumererar på tidningen. Jag vabar och är inte där. Jag vet inte om det är positivt eller negativt. Å ena sidan skulle jag gärna vilja höra om någon läser och vad de tycker, och å andra sidan är jag livrädd för att någon läser och tycker en massa saker - i smyg.

Den är lite råare än första boken. Även om första boken var ganska sexuell och det fanns en del våldsscener så ligger den ändå i lä för den andra boken. Den handlar om en ung pojkes vansinne och hans utveckling som kantas av lidande och en del ond bråd död. Jag jobbar som socionom på ett socialkontor. Antingen blir det intressanta debatter eller så blir min psyke utvärderat i bakgrunden. Debatt har redan förekommit angående en tidigare text jag gjort som handlade om barn som far illa så jag kan nog förvänta mig en utvärdering även i det här fallet. Men mitt intresse för att vrida hjärnor på karaktärerna, se hur de agerar och skapa motsättningar utanför den här världen kommer alltid att finnas och kritiker som står med marken upp till knäna kommer också alltid att finnas så det är väl lika bra att bita ihop och se framåt. I augusti börjar jag studera till skrivpedagog och jag kommer att vara den där skrivpedagogen som inte ifrågasätter människors psyke, bara hjälpa dem att utvecklas så att de kan använda sitt psyke att måla fantastiska historier.

Och maken frågade när han skulle få sätta tänderna i tredje boken så jag har väl lite redigering att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive