onsdag 23 juli 2014

Tjugonde delen och Goodreads


Jag är med på en sajt som heter Goodreads. Från början var jag bara med för att få boktips och ha ännu ett ställe där jag hade social interaktion med internetvänner. Men så märkte jag att man faktiskt kan skapa sig en författarsida, bli en Goodreadauthor, vilket jag har blivit. På det sättet kan jag hålla koll på folks utlåtande om mina böcker och jag kan även promota dem på olika sätt, som jag ännu inte forskat närmre i. En författarvän kom med idén att jag skulle skapa ett frågeforum på min sida så att folk kan ställa frågor till mig som författare. En jättekul grej, men tyvärr har jag för lite fans där inne. Fler måste alltså läsa mina böcker och gilla dem och gå in och adda mig som fan, eller i alla fall förstå att de kan göra det.

Så om du finns på Goodreads, gillar Alvhilda eller någon av mina noveller eller i alla fall mig, så är det helt okej att bli mitt fan. Då kan du inom snar framtid få ställa fyndiga frågor till mig som jag ska svara på nästan lika fyndigt vis jag med.

Medan du väntar på att jag ska få en så pass stor fanbas att du kan ställa frågor till mig kan du fråga min författarvän istället, henne hittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive