lördag 19 juli 2014

Sjuttonde delen och regn


Idag går sjuttonde delen av Alvhilda - Lidandet i tidningen. Det är mycket manliga hormoner och pubertalitet på gång vilket var spännande att skriva. Många konstiga frågor har givits till många oförstående män som research inför den här boken.
Om min mobiltelefonapp, SMHI och YR haft rätt så regnar det idag och vi gör en uppföljning på Harry Pottertemat. Min dotter har inte sett de sista filmerna av två anledningar. Till att börja med tycker hon det är jobbigt med engelsktalande filmer för då måste någon läsa, förutom Doctor Who då som inte bara är engelsktalande, de är dessutom inte textade på svenska så man måste försöka översätta någorlunda. Men det är mer okej. Dessutom har de varit lite väl läskiga. Vi ska i alla fall, hela tjejgänget, ha ett maraton på de sista filmerna. Tre filmer som kommer ta ungefär nio timmar att ta sig igenom om man räknar med alla de pauser som måste bli mellan filmerna.

Vi ses efter regnmaratonkoman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive