tisdag 3 juni 2014

Marknadsföringsmaterial

 När jag gick runt till bokaffärerna hade jag med mig en liten folder för att göra reklam. Där stod det ett utdrag ur BTJ:s utlåtande, baksidetexten, presentationen av mig, bild på boken och på mig. Just nu gör jag om den så att den skall passa den breda massan, alltså de normala människorna. Där informationen om priser och beställning från bokrondellen stod, har jag nu istället några utlåtande från läsare. En kort mening med citattecken, namn och sedan hänvisning.
Bookiecookiez låter ju bra, Goodreads låter ju bra och varför inte hänvisning Geek women unite, eftersom det är där utlåtandet gavs och folk borde ju förstå att geeks har koll på fantasy.

Det är roligt att göra marknadsföringsmaterial så som foldrar, visitkort och smycken, det gäller bara att våga sprida och stå på sig. Ingen vet att man finns om man inte berättar det. Nu ska jag bara hitta lämpliga ställen att lägga ifrån mig informationen på där jag tror de potentiella läsarna kan gömma sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive