söndag 25 maj 2014

Utlåtande om Alvhilda

Bild lånad från
BookieCookiez
Idag har Nathalie Sjögren skrivit om Alvhilda inne på Bookiecookiez. Bookiecookies är en sida där flera recenserar litteratur och de skriver bara om den litteratur de själva tycker om. Det är alltså inte några sågningar där inne, vad jag har förstått, och det känns ju positivt. Jag har träffat Nathalie vid flertal tillfällen eftersom vi båda skriver inom icke mainstream-genre och därför medverkat på samma mässa Andra världar. Jag har haft en hel del högläsning där och hon har provläst vissa delar långt innan boken trycktes. Hon har uttryckt att hon tycker att mitt skrivande påminner om Ann. Rices sätt att skriva, vilket är en fantastisk komplimang. Nu har hon läst hela Alvhilda och hon tycker bland annat så här:

I fråga likheten med Anne. Rice skriver Nathalie: "Det finns mycket som påminner om Anne Rice, vilket är bra, men det finns även mycket som är författarens egen röst och det är också bra."
Om språket tycker Nathalie: "Texten är väl bearbetad och språket flyter på bra."
Om storyn tycker Nathalie: "Historien är intressant och man vill hela tiden
veta hur det ska gå. Det övernaturliga kommer smygande på och uppvaknandet är inte bara för Allie utan även för läsaren."
Och betyget: "Alvhilda får nio cookiez av tio. Det är en urban fantasy du inte får missa."

Läs hela recensionen här.


4 kommentarer:

  1. Har pluggat så mycket i det sista att jag inte haft tid att kika in här och ser att det hänt en del. Nytt snyggt utseende på bloggen och så fin kritik att glädjas över. Roligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, kul att du orkade dig hit igen då :). Jag själv har varit väldigt dålig på att hinna surfa runt och läsa och kommentera hos andra på sistone också. Det ligger en del stress i luften känner jag.

      Radera
  2. Svar
    1. Ja det är roligt. Hittills har jag inte hittat något som varit dåligt faktiskt :) men det är inte så många än så länge.

      Radera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive