söndag 6 april 2014

Och där sprack Blogg100




Ja, vad kan jag säga. Jag hoppas kunna skärpa till mig i fortsättningen. Vad har jag sysslat med istället för att blogga då? Vad kan ha varit så mycket viktigare?


  • Agerat zombie - den här tidsomställningen tar död på mig. När den dessutom kommer i samma veva som jag själv just legat i flunsan och min man blir sjuk så jag måste ta det största ansvaret över hemmet efter att ha arbetet hundra procent då är man inte så där alert på kvällskvisten. Ja, jag valde sängen före bloggen.
  • Läst och börjat skriva om en del kapitel på andra boken i Alvhidatrilogin. Oj där hamnade visst bloggen under i prioriteringslistan. Skäms på mig igen. Men om det är en tröst var det inte mycket av den varan heller, för den var ju under sömnen i listan.
  • Ordat med detaljer inför releasen för första delen av Alvhildatrilogin. Japp. ordnat med datum, lokal, inbjudningar och allmän diskussion med förlaget runt boken.
  • Fixat en plats på marknaden på Steampunkfestivalen för att sälja Alvhilda och lite smycket.
  • Bokat in en första intervju med en lokaltidning nu inför boksläppet
  • Sökt utbildningar till hösten
  • Startat upp ett skrivforum på facebook för nerdar och vidare en blogg i samma ämne. 
  • Planerat en förrelease på Andra världar.
  • Klippt mitt eget hår.
  • Färgat samma hår.
  • Pluggat.

Man skulle kunna säga att jag har haft fullt upp.

Men nu ska jag nog kunna bistå med lite mer blogginlägg igen. För nu har jag tagit igen mig från tidsomställningar, familjen verkar frisk, inlämningsuppgifterna för studierna är inlämnade och det mesta är bokat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive