måndag 31 mars 2014

Marknadsföringsprylar

 Bilden går nästan ända upp i taket
 Nu är skrivandet av boken klar, nu är det försäljningen kvar. Bara för att boken kommer i tryck och finns i alla affärer kommer den inte säljas automatiskt. Det är nu den där andra delen börjar på riktigt, den där "se och höras"-delen. Många som känner mig kanske utbrister att "det har du väl inga problem med" men då handlar det om slutna sällskap och bara min egen röst. Nu handlar det om att nå ut med budskapet "Alvhilda" över hela Sverige. Jag har redan börjat med sociala medier, information och information vid möten.

Nu har jag inhandlat det som behövs för att synas på marknader och för att få ut informationen överallt. För bara en vecka sedan beställde jag hem saker från Vistaprints sida och redan i fredags hade jag fått hem en banderoll på 76x120 cm med stativ som får upp bilden drygt två meter upp i luften. Den kommer synas när jag står och säljer böcker eller signerar på mässor. Jag har fem hundra visitkort av mig och fem hundra av Alvhilda som jag kan använda och sprida. Och allt utan att ens ruinera mig själv ens lite.


Första stället ni kommer få se banderollen på är Andra världar i Jönköping. Där kommer jag ha ett litet releasemingel. Jag hoppas att att vi ses där. För mer information om var jag kommer dyka upp kan ni gå in på antingen bloggen eller facebooksidan.

Vad har du som bästa marknadsföringsknep så här i början på en karriär, hur syns och hörs man som bäst tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive