lördag 14 december 2013

Kul jul

Idag gav vi oss ut i julhandeln. Det var fullt med folk och stressvettigt. Jag höll humöret uppe, skämtade och var trevlig. Min man kom efter ett tag och var irriterad på Teknikmagasinet . Han hade stått vid en kassa när de plötsligt öppnat den. Han började förklara vad han ville ha varpå de sa att de skulle ta kön först och börjar vinka till sig folk från de andra köerna. Han gick irriterat därifrån.

Lite senare gick jag in där och ställde mig i en kö. När personen framför mig var klar steg jag tydligt fram till kassan varpå expediten gick därifrån och frågade om någon ville ha hjälp längre bort. Jag sa då högt och tydligt att JAG som stod i kön ville ha hjälp. Jag blev fullständigt ignorerad varpå hela min fasad rämnade. All min försök till julstämning och förlåtande attityd försvann och jag slängde in katalogen över disken och sa med hög röst I SÅ FALL SKA JAG INTE HA NÅGOT FRÅN DET HÄR JÄVLA STÄLLET ÖVER HUVUD TAGET!

Den attityden som de hade där kan förstöra för hela kedjan men jag har faktiskt aldrig blivit så illa bemött på Teknikmagasinet inne i stan, så det blir dit jag går nästa gång. Jag bara hoppas att Mariebergs Teknikmagasin inte tjänar på det, för dom vill jag inte sponsra något mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive