måndag 19 augusti 2013

Bra dag

Idag har jag haft en riktigt trevlig måndag. Började veckan med heldagsföreläsning i CV-pimpning, en av de roligare föreläsningarna om åhörarna är intresserade. Jag blandade även in min egen nördighet vilket gör att i alla fall jag har det roligare. CV med Captain Kathryn Janeway, Sookie, T1000 (have you seen this boy) och Andrea (walking dead) skapar till slut en popquizstämning där folk utropar vilken film eller karaktär de ser.

Det och trevligt lunchsällskap gör dagen.

På vägen hem lyssnade jag på Depeche Mode och Get right with me samt Judas och kände att jag verkligen saknade Ragnvald. Min härliga och goda Ragnvald.

Därför ska jag få i ordning på Alvhilda, skicka henne och sedan kasta mig i armarna på min Range (smeknamnet han hatar) och göra honom perfekt.

See you on the other side

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive