söndag 26 maj 2013

Mors dag

Idag sjöng mina barn och min man för mig på morgonen och kom med en bricka godsaker. Eftersom mathållningen på lördagen lämnat en sur eftersmak - i form av sur mage - blev jag inte så sugen på tårtbiten, men de hjärtformade brödbitarna var goda. En solrosblomma och ett fång röda rosor stod också på brickan, mycket vackra, som fått lapa sol och duscha i regnet i dag.

Tre paket var där också och innuti var det en skål, från sonen, en blommig mugg från dottern och en mugg från maken som matchar den fina termosen som jag fått av honom tidigare.

Sedan firade vi dagen som vanligt, genom att anamma de stereotypa rollerna - Maken åkte till jobbet och slet hela dagen och jag var hemma och tog hand om huset och barnen.

Hur firade jag mer?

Jo jag har skrivit om fyra kapitel på boken, fikat med MrsData och druckit en jäkla massa te. Barnen har firat genom att sköta sig ganska bra själva och gosat med sin mamma med pussar och kramar flera gånger.

Grattis till mig som har så underbara barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive