torsdag 17 januari 2013

Personlighetstest i skapandet

Idag har jag skrivit, i Alvhildabloggen, resultatet av det personlighetstest jag gjorde på min karaktär Allie/Alvhilda. Jag jobbar som jobbcoach där jag ibland använder mig av dataprogram som hjälper till att ta fram personligheten hos deltagarna för att se vad de passar bäst att arbeta med och då även troligen kommer trivas bäst med också. Det går in på hur man agerar i olika situationer och vad man trivs bäst med i många aspekter. Jag funderade för ett tag sedan om inte ett sådant test kunde vara ett bra arbetsredskap för att bygga på sin karaktär. Därför gjorde jag testet på Allie, min huvudkaraktär i trilogin Alvhilda. Det var väldigt roligt, speciellt eftersom resultatet blev så perfekt utifrån hur jag känner henne. Det lockade fram skratt, speciellt när jag läste motsatserna.

Hela inlägget med presentation av Allie hittar ni här, där finns även länken till det test som jag använde. Berätta gärna hur ni skulle kunna använda detta redskap i ert karaktärsarbete. Tror ni det kan vara till hjälp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive