lördag 13 oktober 2012

Nu är kylan kommen

 
Igår var det minusgrader. 
Mitt lås frös så jag inte kunde låsa cykeln vid arbetet
därför fick den stå på vårt taks innergård så vi alla fick beundra dess vackra uppenbarelse hela dagen

Ungefär så spännande är mitt liv just nu. Det är därför man inte ser så mycket av mitt liv här i bloggen. Jag går upp tidigt, åker och jobbar. Dagarna är som ett enda gytter av nya besök, personliga brev och CV samt personlig marknadsföring. Det är kul. Det är utvecklande för både mig och min deltagare. I går fick jag bland annat tipset av en av mina deltagare att jag borde skriva en bok för jag skrev både snabbt och var fantastisk på att formulera mig. 

När jag kommit hem och skött alla de där sysslorna som krävs av en moder, ni vet - städning, läxning, matning och läggning - så är det bara skrivning som gäller. Här prioriterar jag Alvhilda framför bloggen. Det är nog för att det händer mer spännande saker i Alvhilda än vad det gör i livet och nog för att jag ibland vill skriva om det här, men när jag väl fått det ur mitt system i boken, finns det inte mycket mer att tillägga här. Inte mer än att det är ganska blodigt och äckligt just nu. Och lite tragiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive