fredag 26 oktober 2012

Inte för att det syns



Men jag har skrivit riktigt mycket på sistone, det är just därför det inte syns här för jag har skrivit på "rätt" ställe.

Utöver det har jag jobbat en himla massa och varit sjuk. Men nu står jag i starten inför en veckas ledighet, eller rättare sagt 9 dagars ledighet. Det är sådan lyx man kan unna sig när man har lite dagar kvar att plocka ut av föräldraledigheten.

Jag ska starta helgen med att korrigera klart Alvhilda, ha panik, känna mig värdelös, inkompetent, kass, rudis, vilja revidera hela mitt manus och sedan trycka på "send" inför att skicka det till lektör. Sedan ska jag iväg till bokcirkel och plocka isär en annan bok och komma med kritik och fika.

Resten av veckan kommer  gå till det sedvanliga mammaarbetet, skriva och rensa källare så ... det kommer inte hända så mycket här då heller, är jag rädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive