söndag 30 september 2012

Aldrig nöjd

Många gånger ser jag på teve eller läser i olika tidningar om folk som vinner ett nytt kök eller får sina hus ombyggda för att "Det är ju så omodernt" eller "Oj, så tråkigt det var här då, det var inte symmetriskt nog för den här familjen". Ansiktslyft helt enkelt.

När jag ser de programmen kan jag ofta uppleva känslan av att vilja ta över det kök de har från början, eller deras vardagsrum eller tvättstuga eller what ever it is.

Vi har nämligen inte ett kök och ett vardagsrum och en tvättstuga, vi har istället ett rum där allt sker. 

 
Välkomna till vårt vardagsrum/tvättstuga/matplats, på samma gång.

Tur vi har ett femtiotalsbord som man både kan använda som soffbord och matsalsmöbel.Självklart hänger vi inte tvätt när vi väntar besök men kommer man spontant kan man förvänta sig vad som helst. Utöver vardagsrum, matsal och tvättstuga är det även arbetsrum och tevespelsrum. Japp, det är här Alvhilda växer fram, mitt i djungeln av tvätt. Om ändå soffan vore en bäddsoffa så skulle vi kunnat sova här också, men tro det eller ej har vi i alla fall två rum till. 

Compact living - oh så charmigt i en sommarstuga eller husvagn, men året runt? Nja! Gud vad jag längtar tills vi är klara med renoveringen! Renoveringen som inte ens är påbörjad men som jag längtat efter i tio år. Någon som vill anmäla oss till nästa byggprojektstävling där någon kommer och bygger om hemmet åt någon stackare som lever spartanskt? Var så god, här finns att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive