torsdag 9 augusti 2012

Öppet brev till samvetet

Jag vet att det oftast är du som talar och jag som lyssnar men jag skulle vilja resonera med dig om en sak idag. Varje gång du tjatar på mig tar du bara upp det jag inte har gjort och inte det jag faktiskt tagit itu med innan jag sätter mig.

Ja, jag vet att jag inte sorterat och fått ordning på allt i hallen och jag vet att hela källaren är i kaos. Ja jag vet att sängarna ännu inte är ombäddade och att det skulle kommit upp ett staket den här sommaren.
Men
Jag har faktiskt tvättat två tvättar, sorterat två andra tvättar, tömt och fylld diskmaskinen två gånger idag och rengjort dess sil. Jag har även varit med barnet hos läkaren och städat kök samt vardagsrum idag.

Om jag lovar att byta lakan i sängarna innan jag går och lägger mig, har jag då inte gjort mig förtjänt av att skriva lite på boken, framförallt som jag vet att du kommer använda mängden text som argument till dåligt samvete när jobbet börjar på måndag igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive