tisdag 3 juli 2012

Världens stora beslut tas vid väckarklockans signal

I dag ringde väckarklockan kvart över sex. Jag låg som alltid kvar och snoozade en stund och lät tankarna vandra. Jag var inne och nosade redan i går på de tankar som kom till ytan ordentligt nu på morgonen. Tankarna var framförallt om min fördjupning här i livet. Jag är en riktig liten småpetare som inte kan fördjupa mig i en sak utan ska lalla runt i allt, syns inte minst här inne i bloggen. Jag bloggar framförallt för att jag tycker det är roligt. När jag ser något kul eller tänker framgångsrikt vill jag gärna dela med mig av detta. Vet inte om det är viktigt om många läser men däremot har jag inget emot kommentarer, vilket allt för ofta uteblir.

Samtidigt skriver jag på den där stora romanen, som just nu är väldigt tung och stinker av ångest och död. Eftersom det är min stora dröm, det jag vill uppnå här i livet borde det vara den jag lägger mest krut på, kan man tänka. Så har det också varit, tills alldeles nyss. I söndags rättare sagt.

Eftersom jag vill boosta mina siffror här inne i bloggen tänkte jag att The ultimate blog challenge skulle vara tokbra för mig. Det har dock slagit bak ut och tråkat ihjäl mig själv. För att försöka göra mig själv mer intressant har jag blivit tråkig och gått ifrån att skriva om det jag personligen tycker är roligt. Mitt problem är ju inte att jag skriver för få inlägg för inlägg kan jag spruta ur mig, problemet är väl att ingen verkar intresserad nog att kommentera. Jag får dock ofta kommentarer av mina vänner irl som läst, begrunnat och pratar så där normalt med mig, istället för här. Det är ju trevligt.

Det är inte bara det att jag blir tråkig, det tar tid också. Först ska jag skriva ett välarbetat inlägg om något som jag är intresserad av, tråka till det och sedan dessutom översätta det till engelska. Det innebär att tre timmar av min skrivtid, där jag kunde följt Ragnvald i hans spår av död och ångest genom Ryssland, använde jag till att skriva om teets historia, vilket i sig är väldigt intressant, men inte tillräckligt.

Därför har jag bestämt mig för att släppa det här med bloggutmaningen - tror jag - vet att jag har svårt att släppa saker så det finns viss risk att det här dyker upp på engelska också. Bara för att jag är sådan.


To shorten the text I'm thinking about quitting the challenge as it doesn’t give me anting but taking all my precious writing time from Alvhilda.

3 kommentarer:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive