måndag 16 juli 2012

Svensk sommar

Just nu har jag semester. Jag är ledig och ska få ta igen mig. Det är nu jag som svensk skall suga i mig energi och kraft inför höstens arbete igen och vinterns mörker. Men, det finns ingen energi att suga i sig. Solen lyser med sin frånvaro, bakom de mörka tunga tjocka regnmolnen.

Det är en himla tur att jag inte är på Västkusten för att bada, endast, utan även har många vänner som jag kommit hit för att träffa. Annars hade det varit fullkomlig misär, med 17 grader i vattnet och pintjockt med brännmaneter.

Jag får förhoppningsvis mycket tid över till att läsa alla de där böckerna jag påbörjat. Eller ...

... skriva på min bok. Eller ...

 ... träna på att göra sjukt snygga manikyrer. 

Tiden verkar ju finnas, om inte min familj får för sig att jag ska umgås med dom vill säga, för det kan ju finnas vissa planer på det. Och dom är inte lika sugna på att göra de saker jag just räknat upp, så det får väl till att ge sig ut i snålblåsten och trotsa Julis höstrusk.

Glad sommar på er, vi kanske ses vid röda havets stränder i vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive