torsdag 10 maj 2012

Viasat

Ibland känner jag att det är viktigt att förtydliga saker, speciellt för Viasat. Förra veckan ringde det en snubbe som frågade om vi ville testa på hela deras utbud under ett halvår för bara tjugo kronor extra. Tja det lät ju intressant. I så fall skulle vi få ha det i ett halvår och en månad innan det skulle gå ut skulle vi få ett brev där vi fick välja om vi ville fortsätta ha hela utbudet för massa pengar eller återgå till att ha tre paket och fortsätta betala tjugo kronor extra.
"Jaha, så du erbjuder inte mig att få testa på alla era kanaler, du vill sälja ytterligare ett paket för tjugo kronor?"
"Jaha, du tänker så?
"Ja, det gör jag."
Efter lite dividerande fram och tillbaka så erkände han att det var så. Jag funderade på saken och tänkte att det fanns några kanaler i ett paket som jag ville ha så jag slog till ändå.
Nu har dom satt på "Hela sitt utbud" men det är fortfarande mer än hälften av alla kanaler som det står att vi inte har, så jag ringde upp dem för att fråga om det.
"Ja men det är HD-kanalerna." Säger killen klämkäckt som om det inte var något konstigt med det alls.
"Öh, ja ... ?"
"Ja, HD-kanalerna ingår inte."
"Så ni har alltså inte HD-kanalerna?"
"Hur då menar du?"
"Så HD-kanalerna ingår inte i ert utbud?"
"Jo, vi har dem men de ingår inte i ditt abonnemang."
"Men om jag får prova på HELA ert utbud, hur kan då HD-kanalerna INTE ingå i mitt utbud?"
"Det ingår inte i det som du betalt för. Då måste försäljaren varit lite otydlig på den punkten."
"Men om jag nu fått informationen om jag att ska få hela ert utbud, borde jag inte få det då, annars är det ju falsk marknadsföring."
"Jaha... du tänker så ... "
"Ja, det gör jag."
Svaret jag fick var att det enda som de kunde erbjuda var att jag skulle ta tillbaka köpet, men det gick inte just då för den avdelningen var stängd.
Jag tror jag kommer anta det erbjudandet, så jäkla viktigt var det inte att ha dom där kanalerna så jag vill känna mig totalt överkörd och lurad.

Eftersom jag var aptrött och just varit tvungen att tygla två trotstroll hade jag en ganska trött och ironisk attityd och hade en ganska entonig röst under hela samtalet.

Jag tror att jag kommer vara den som den unga killen gråter ut hos sin mamma ikväll med orden "Mamma, det ringde en elak tant idag"

8 kommentarer:

  1. Men ni har väl ingen HD-TV? (o.O)

    Oschysst försäljning iaf, kan jag hålla med om. Är det "allt" så ska det ju vara allt.

    SvaraRadera
  2. Nej, vi har ingen hd-tv, det är bara en principsak :) och dessutom börjar jag ångra valet jag gjorde, skulle hållit mig till de två paket vi hade och hålla på och jiddra

    SvaraRadera
  3. Tycker du använde dig av matriakala härskartekniker(guess who)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte gissa vem men jag blir väldigt nyfiken på hur jag använde mig av matriarkaliska härskartekniker genom att beskriva vad det var som personen faktiskt erbjöd. Är förtydligande av kryptiska budskap en matriarkalisk härskarteknik så vet jag inte om jag tycker att den är så negativ.

      Radera
  4. Att ifrågasätta en ung man i begynnelsen av sitt yrkesliv som mer erfaren kvinna är ett tecken på härskarteknink, dessutom ser jag en del sterotypt genustänk i det att du exemplifierar att han ska gråta ut hos mamma.

    SvaraRadera
  5. Hej Perny!

    Självklart var det fel av säljaren att säga "hela utbudet" när det var guldutbudet du fick prova i de sex månaderna. Jag har fört ditt inlägg vidare internt så att vi kan undvika felinformation i fortsättningen. Jag beklagar att det hände dig.

    Har du några funderingar över ditt abonnemang är du välkommen att kontakta mig via socialmedia@viasat.se

    Ha en bra dag!

    Mvh Ellen
    Viasat Support

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive