torsdag 17 maj 2012

Fruns fula tryne

Det är när man är mellan dröm och verklighet som sanningen kommer fram, det är då man tar av sig sin mask och säger det osminkade orden. Nog borde man dejta i det tillståndet för att man verkligen skall lära känna varandra.

I morse låg jag och halvsov och tankar gick genom huvudet om att jag alltid, när jag kliver upp först, gör frukost till alla och sedan väcker familjen till ett dukat frukostbord. Tankarna vandrade till att jag nästan alltid var tvungen att be maken göra frukost och be snällt om att få ligga kvar lite extra och få komma upp till det dukade bordet. Sedan somnade jag om för jag var väldigt trött.

Efter en liten stund kröp maken ner bredvid mig för att gosa lite och pratade lite mysigt i mitt öra, så där charmigt som man lätt kan falla stenhårt för. Detta var vad som utspelade sig i det ögonblicket:
"Jag: Är frukosten klar?"
"Han: Nej...?"
"Jag: Varför pratar du då?"
 Detta tyckte han var så fantastiskt roligt att han till och med lade upp det på facebook vilket har fått väldigt många gillamarkeringar. Jag lindade inte in orden, jag tänkte inte efter innan de dök upp, de kom direkt från mitt lätt besvikna inre och rätt ut i knät på min man.

Lite senare väckte han mig

och frukosten var klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive