söndag 20 maj 2012

En dags ledighet

Från att ha skrivit varje dag och känna behovet av att pränta ner Ragnvalds liv tog jag en paus igår. Först tänkte jag att jag bara skulle städa av lite snabbt hemma men plötsligt fann jag mig själv plockandes i hyllor jag inte vanligtvis brukar bry mig om. Solen sken och vi hade en ny grill och plötsligt fann jag mig själv smidandes planer om grillinvigning med MrsData och familj. Nära på hälften av familjen var ju reda på plats så det var ju bara de vuxna som skulle lockas över. Så blev det.


Denna underbara bild av MrsData får representera kvällsaktiviteter som inte är litterärt förknippade. Gott var det men trötta var vi så det blev en tidig kväll. Men gott var det i alla fall.

Det är tur man har Datafamiljer som finns där och vet hur man roar sig när man grävt ner sig i böckerna för länge.

2 kommentarer:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive