söndag 22 april 2012

Ett litet steg för mänskligheten men ett gigantiskt för lilla mig

Ja, jag har gjort det, jag gjorde det till slut och vi får väl se om det blir något jag får ångra eller som jag kan glädjas åt.

Vad har jag gjort då?

Jo, jag skickade in till förlag idag. Jag gjorde det jag pratat om och ältat så löjligt länge nu att alla mina vänner nästan skrikit "Men skicka då för i häll vete (på golvet)"

Jag bestämde att i helgen skulle det bli av, idag rättare bestämt. Jag skulle bara skriva det där fantastiska följebrevet. Jag startade datorn vid elva och vid tre hade jag inte ens börjat. Jag hade så mycket annat jag var tvungen att göra, ordna med mina bloggar, läsa lite bloggar, kommentera bloggar, prata med folk på facebook.

Till slut började jag och skrev, skrev om, ändrade, frågade om råd, skrev igen, frågade om mer råd och gick in och kikade lite i romanen och började redigera den igen.

Maken och några vänner började gnälla på mig om att det var en never ending story med mitt redigerande och nästan skrek åt mig att SKICKA NU DÅ!

Nu har jag gjort det. Jag bifogade, skrev några rader i mailet och tryckte sedan med darrande finger på "send"

Nu återstår bara några veckors/månaders vånda medan jag väntar på domen.

Måtte Alvhilda överleva.

2 kommentarer:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive