lördag 10 mars 2012

Utvärdering efter första veckan

Nu har jag arbetat på mitt nya jobb i en vecka och hur känns det?
Jo tack bra, överväldigande och jag är lite lätt skittrött men annars är allt prima liv.

Som vanligt har jag blivit inslängd i ett helt nytt arbete med helt nya rutiner mitt i en process som gör att tid för ordentlig introduktion inte är möjlig. Jag kastas mellan att känna att "Ja men det här kan jag" till "Jag är totalt värdelös". Jag har fått bra kontakt med en kollega som jag promenerar med och vänder mig till med alla mina frågor.

Förut pendlade jag för 2600:- i månaden vilket jag inte gör i dag och jag har utöver det gått upp i lön med 400:- vilket ger ett inkomstlyft på hela 3000:- i månaden samtidigt som jag tjänar minst 2 timmar i restid varje dag. Det är inte fy skam.

Just nu blir jag varm i kläderna genom att jobba som jobbcoach men skall gå över och jobba som coach och utbildare om någon månad.

Just nu kan jag inte se "the downside" av detta jobbskifte men pessimisten sitter på axeln och viskar dumma saker till mig. Låt oss hoppas han är helt desillusionerad, den där pessimisten.

4 kommentarer:

  1. Vilket lyft både tidsmässigt och ekonomiskt. Grattis!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas med dig. Det är inte lätt att vara ny på ett jobb. Jag vet!!

    SvaraRadera
  3. Tack, jo det är tidsmässigt, ekonomiskt och även stressmässigt väldigt mycket bättre. Det är inte lätt att vara ny på ett jobb och mitt största problem är nog att jag alltid vill visa mig skitbra och är rädd att de ska få för sig att jag är kass, för jag inte kan allt direkt. Men, jag har väl börjat tvinga mig själv att inse mina egna begränsningar.

    SvaraRadera
  4. Det är spännande och väldigt läskigt med ett nytt jobb! Det kommer snart att gå som en dans.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive