söndag 18 mars 2012

Fulnaglar blir snyggnaglar












Här sitter jag på lördagskvällen och döljer skavankerna. Under de senaste månaderna, först i slutet på mitt förra jobb, och sedan i min apatiska arbeslöshet, tappade jag helt fokus på mitt eget välmående. Framförallt mina naglars välmående. Jag lät dem helt förfalla. Målade dem sällan och då jag inte målade dem gav jag dem inte heller ordentlig omvårdnad i form av manikyr. Se så hemska de ser ut. De skivar sig, går av, är mjuka som smör och håller inte för något.

Tur att maken köpt ett riktigt snyggt nytt lack åt mig IsaDoras Spellbound black. Himla snyggt lack, svart med grönblått skimmer. Bilden ger inte lacket sin rättvisa. Jag ska se om jag inte kan ta en riktigt snygg solbild på den i morgon där det kanske framgår hur sjukt snyggt detta lack faktiskt är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive