onsdag 1 februari 2012

Hit och dit

Här är en lista som jag sett cirkulera på olika bloggar som jag nu tar mig friheten att fylla ut mitt tomrum med. Det jag dock känner mer intresse över är framtiden så jag lägger till lite eget.

1) Vad gjorde du för 10 år sedan?

Jag jobbade på en förskola ute i Vivalla. Maken var hemma med vår lilla pojke som var lite drygt ett halvår gammalt. Jag hade ännu inte utbildat mig, inte satt min fot på universitetet faktiskt.
Om tio år ser jag att jag publicerat ett antal böcker antigen genom förlag eller genom eget och jag har tagit mig ur det arbetssituationsträsk jag befinner mig i just för tillfället - alltså - jag har en bra inkomst genom att göra något jag verkligen trivs med.

2) Vad gjorde du för ett år sedan?
Jag precis pluggat klart arbetsrätt med arbetsmiljörätt. Jag var på en campusmässan på universitetet och vurpade och landade i en vattenpöl bland annat och så läste jag ut "Boktjuven och fulgrät."
Vad gör jag om ett år? Då väntar jag på att Alvhilda skall komma ut på marknaden, gör det sista på Ragnvald och har Steven i startgroparna precis efter Alvhilda. Förutom det så arbetar som jobbcoach och kurator, kombinerat, och trivs skitbra.

3) Fem snacks du gillar:
Nötter
Ostbollar


4) Fem sånger du kan hela texten till:
Balladen om lilla Elsa av Strebers
Fear av mind in a box
Var det allt med sista mannen på jorden
saker som hon gör med imperiet
bibel med imperiet

5) Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:
betala alla lån
bygga om huset
leva endast för det som gör livet värt att leva
resa i lyx
säkra mina barns ekonomiska framtid

6) Fem dåliga vanor:
småäter
sätter för höga krav på mig själv
pratar lite för mycket
kommer aldrig i säng i tid
motionerar för lite

7) Fem saker du gillar att göra:
skriva
Läsa
Titta på film
måla
umgås med de jag tycker om

8) Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa:
harembyxor, eller vad de heter, de där med häng ner till knäna
stilettklackar, inte för att det på något sätt är motbjudande utan för att mina fötter aldrig skulle acceptera det.
catwomendress, inte för att det är riktigt läckert på cat woman, men på mig skulle det mest bara vara skräckinjagande
äsch, den här är för svår, jag är inte så petig.

9) Fem favoritleksaker:
min laptop
min mobil
mina konad nagellackstryck
min wii fit
våran pool

10) 10 personer jag vill se göra den här utmaningen:
Vem som helst.

Jag har som sagt sett denna lite överallt men snodde mitt exemplar från Mrs Data.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive