torsdag 22 december 2011

Tidig julklapp.




Denna bok kom på posten idag från Desirée Fredlund her self, signerad och numrerad (en bättre tajmad, uppiggande present kan man nog inte be om, men mer om det senare) Desirée har tidigare gett ut boken Refuserad efter att själv ha tröttnat på att bli det. Hennes nya är alltså My, som hon inte gett ut som man brukar, utan tryckt upp 200m ex av som vi, några få utvalda, fått ta del av. Det är en underbar julklapp att få vara en av de som kastar sig över denna bok och får läsa hennes ord och självklart kommer jag att berätta mer om den senare, när jag läst ut den.

Tack Desirée och GOD JUL till dig och alla andra där ute.

Med den lugna ledighet jag har att se fram emot nu, har jag tid att läsa också, vilken tur.

1 kommentar:

  1. Hon kom till mig också och jag är så glad! Jag tänker mig en glögg och något annat gott när sonen somnat. Fint sätt att välkomna julen. God Jul!

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive