onsdag 2 november 2011

Andra dagen på NaNoWriMo

och jag måste erkänna att det inte går så bra på den vägen, just nu.

Det har att göra med att jag har semester. Semester innebär att jag är med barnen 100% och jag har alla måsten i huset som måste göras just denna veckan. Jag sitter en del vid datorn kan folk tycka ändå, jag skriver ju det här och jag uppdaterar min status. Ja det stämmer. Jag har bara inte hittat tillfället att släppa all stressen runt vad jag måste göra här hemma än.

Jag har dessutom ledigt ordentligt för första gången på detta jobb jag nu har och måste passa på att umgås med min familj den stund som jag inte städar och sorterar och slänger och fixar. Det betyder dock inte att jag tror att jag inte hinner med NaNoWriMo? Det tror jag att jag gör ändå för när semestern är över kommer jag ha 3 timmar om dagen helt till Steven som egentligen är helt färdig, uppe i skallen. Orden kommer bara rinna ur mig när jag väl sätter mig, så trots denna dåliga start, tror jag allt jag kommer ikapp senare.

Ses på sluttampen helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive