onsdag 28 september 2011

Med sista ordet sagt (skrivet)

Nu är första redigeringen/omskrivningen av Alvhilda gjord. Jag har gjort det mesta jobbet sittandes på tåget mellan min hemstad och den stad jag jobbar. Det allra sista satt jag och skrev på vägen medan fler och fler hemmapunkter visade sig utanför fönstret och fingrarna sprang över tangenterna för jag ville få ner det sista innan jag var tvungen att packa ner.

Vi rullade in i ytterområdena, jag skrev det sista ordet.
Vi rullade in i staden, jag skrev om den sista meningen
vi rullade in i stadskärnan, jag begrundade den sista meningen.
Vi rullade in på stationen, jag lade till en mening till, satte punkt, stoppade ner datorn i väskan och kastade på mig kläderna och klev av.

Marginal?

Det är för mesar.

Tror dock att de sista meningarna inte fått se det sista av redigering än är jag rädd.

2 kommentarer:

  1. Jag funderar allvarligt på att börja ta bussen till jobbet bara för att kunna sitta och skriva på vägen. Bilen tar 20 minuter, bussen nästan 1,5 timme. Men som sagt, då får jag in en himla massa skrivtid per dag också. (Nej, den tar jag inte igen när jag kommer hem snabbare med bilen. Jag har ingen karaktär alls.)

    SvaraRadera
  2. Tror dock inte jag skulle klara av att skriva på en buss, för åksjuk för det.

    tjugo minuter kontra en och en halv timme, jag skulle välja bilen, tveklöst! Då kan du få tid att skriva när du kommit fram. Du kan ju åka en timme tidigare och skriva på jobbet innan du börjar jobba. Ett smart tips.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive