onsdag 28 september 2011

Härliga möten

Min bokskörd
Det är inte bara böckerna som är glädjen på en bokmässa, det är även människorna bakom böckerna, och även bakom bloggarna, som gör bokmässan.

Jag träffade bland annat Malin Roca Ahlgren och Annika. Malin signerade novellsamlingen som hon medverkar i (självklart är alla andra författare till denna samling välkomna att sätta en kråka om ni har vägarna förbi, jag bjuder så klart på fika) och sedan gick vi och åt middag tillsammans med Anna. Många tips, historier och skriverfarenheter byttes. Det var helt underbart att träffa er.

Efter middagen var det barhäng där jag träffade underbara Amanda. Jag välkomnades med en härlig varm kram och sedan fick jag en pose-kurs inför mitt framtida kändisskap. Hon slängde även fram en bok och signerade åt mig för att jag inte skulle behöva lida utan hennes andra roman "döden på en blek häst" som betalning är jag skyldig henne ett signerat ex av min egen framtida debut. Amanda, det var helt underbart att träffa dig!

Jag fick även träffa min härliga och gamla coach Johanna Wistrand, som var en klippa i min personliga brottningsmatch förra hösten, då jag påbörjade resan med Alvhilda. Det är riktigt roligt och härligt att se människan bakom mailen.

Ett riktigt roligt möte utöver de jag haft kontakt med tidigare och haft förväntan inför, träffade jag även en riktig pärla, Kim W Andersson. Jag kom även hem med något som maken blev riktigt svartsjuk över, han ville visst också ha detta album. Men han fick nöja sig med signerade Jan Stenmarksalbum, detta behåller jag själv och, man kan inte förvänta sig annat än en mycket konstnärlig signering av en serietecknare.

Jag träffade även många intressanta författare vid skräckförfattarminglet, Författarförbundets mingel, Hois mingel och Printz mingel.

Nästa år skall jag dock bli bättre på att fota, hellre för många foton än för få, jag menar, det är ju digitalt.

3 kommentarer:

  1. Jag har också lovat mig själv att fota mer nästa år! Varför ha en kamera i väskan om man knappt använder den?

    SvaraRadera
  2. Vad kul att träffa massa andra bloggare

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive