söndag 1 maj 2011

Ytterligare en award


Även denna award fick jag av Skrivarvisionären Ebba och trots att jag fick denna award innan jag fick den senaste så publicerar jag inte denna förrän efteråt eftersom den kräver mer arbete från mig. Jag ska nämligen berätta om åtta saker jag inte tror att ni vet om mig. Detta skapar problem för mig för jag har faktisk inte en enda aning om vad tusan jag ska berätta om mig själv som jag tror att ni inte vet om mig. Jag känner mig som en öppen bok, det känns som om ni vet allt om mig och det som ni nu inte vet kanske jag inte vill att ni ska veta. Jag kanske vill hålla hemligt att jag egentligen är ett grönt monster från en planet, långt långt härifrån eller att jag äter öronvax till frukost. Jag har frågat maken vad han tror att ni inte vet men även han kliar sig i huvudet över detta.

Jag bestämmer därför att jag tänker berätta om åtta saker om mig och om ni nu redan visste detta så får ni ha överseende med att ni hade bra koll på mig.

  1. Jag är en vampyr, eller rättare sagt, jag brukade säga att jag var en vampyr förr men det har gått över nu. Varför ansåg jag mig vara en vampyr, jo:
    jag var allergisk mot vitlök (fick kraftiga kramper i magen när jag åt det)
    jag tål inte solen, ögonen svider och rinner och skinnet bli rött och sårigt.
    jag är en nattmänniska, älskar natten och har alltid haft svårt att komma upp på morgonen
    jag har tre sammanhängande sexor i mitt personnummer.

  2. Om vi fått en son till hade han blivit namngedd efter en av mina första karaktärer som jag skrev om bland annat på ett diagnostiskt prov som min högstadielärare blev helt lyrisk över och ville läsa hela boken om den någon dag blev skriven. Något som finns med mig än i dag och om hon fortfarande lever den dagen jag möjligen blir publicerad så kommer hon få ett ex. Namnet? Ossian, vilket maken är glad över aldrig skedde eftersom han är syntare och Ossian skulle självklart få smeknamnet Ossie, och det går bara inte för sig!

  3. Jag gjorde en serie angående mig och mina kompisars liv under tonåren som jag kallade skitsnack. Den utspelade sig framförallt på en pub i den lilla byhåla jag kommer ifrån. Jag har funderat på att publicera några av dem här i bloggen men det har ännu inte skett.

  4. Jag hatade mitt namn när jag var liten och ville döpa om mig själv till Carolina. Mina föräldrar hade vänner vars dotter hette Carolina, jag är osäker på om det kommer därifrån eller om det bara kom från mig själv på något sätt, men Carolina kändes så där fint och inte Pernilla.

  5. Min allra första egna musikskiva var en LP med Madonna som min pappa köpte åt mig när han var i Paris. Han hade forskat och fått reda på att det där var det absolut senaste och alla småtjejer älskade det. Jag däremot blev jättebesviken och frågade pappa vad det var för knepig skitmusik han hittat. Jag ville ju ha skivor som Devo eller Italodisco. Skivan finns kvar men den har inte lyssnats på så mycket genom åren, jag håller mig fortfarande hellre till Devo och Italodisco, men även gärna punk och rock har kommit före den skivan.

  6. När jag var tonåring var jag skitkass i skolan och hade jättedåliga betyg men däremot lärde jag mig hela Asatrons historia för att kunna argumentera med Baptisterna som häckade nere vid stranden varje sommar utifrån att första Baptisten i Sverige visst hade döpts just där. Jag vadd bland annat argumentationer angående sex före äktenskap och himmel/helvete.

  7. Jag sökte Södra Latin och kom in på Botvidsgymnasiet, jag valde matte i första hand och bild i andra och fick spanska i gymnasiet. Jag gick teater och studerade samtidigt som Dogge under de åren som jag dessutom nobbade kraftigt inne på skolans bibliotek

  8. Jag har under ett mycket kort tag varit med i SSU utan att veta om det. Jag och en kompis brukade hänga med SSU och fick en dag veta att vi var välkomna på ett av deras möten eftersom vi var medlemmar. Vi blev mycket förvånade över informationen då vi inte hade en aning om att vi gått med.
Jag skickar denna utmaning och award vidare till Lusth, Nina och Tant Barbro

2 kommentarer:

  1. Tack snälla du för awarden. Jag ska ta mig an den imorgon! :)

    SvaraRadera
  2. Det kan man säga var uttömmande beskrivet om dig:-)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive