torsdag 26 maj 2011

Inget mer smygporrande på tåget

Nu har jag läst ut nattens lekar och jag måste säga att trots att det var lite mycket sexuella detaljer angående var när hur hur stor hur lång och hur länge, så gillade jag verkligen storyn. Den var spännande, karaktärerna var intressanta och nu när jag lagt ifrån mig den vill jag veta mer. Jag vill läsa mer om deras framtid och om deras historia fast utan de sexuella detaljerna.

Jag måste nog ge boken en stark trea, nära på en fyra, just för att storyn vara bra, det är sexet som liksom drar ner den.

Jämfört med den vampyrbok jag läste innan, vampire academy törst, så var denna mer vuxen men, där törst hade det enerverande uttrycket "Och då ville jag klappa till honom/henne" så hade denna boken " han blev hård" som det upprepande mantrat.

Jag kan i alla fall lugnt rekommendera boken till alla tjejer som vill läsa en erotisk bok där tjejerna inte är passiva älskarinnor som följer männen blint utan en där sexuellt hungriga kvinnor tar vad de vill ha och beskriver det ingående för läsaren. Mycket stön och orgasmer lovas.

Nu ska jag ge mig in i första boken i serien house of night, vampyrens märke. Nu vill jag se vad den kan ge mig för vampyraspekt. Den bästa sorten av vampyrböcker har hittills varit "En vampyrs bekännelse" någon som vet fler som påminner om den? Tipsa gärna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive