fredag 13 maj 2011

En blandning av glädje och frustration

Ännu en gång får jag glädjas åt någon jag följt, som fått sin bok utgiven. Skrivarmamman!
JÄTTEGRATTIS!!!

Jag är så nyfiken på hennes bok och kommer stå vid bokhandeln och vänta på att få läsa boken när det väl är dags. Jag har sett hur hon kämpat, hur hon skrivit och redigerat och jobbat. Hon har kämpat i flera år och äntligen har hon fått sin bekräftelse. Samtidigt som hon kämpat i så många år utbrast jag på facebook "Va fort det gick" och då syftade jag på själva processen efter att hon själv sett manuset som färdigt och låtit det pröva sina vingar. Inte många månader alls, om ens månader är rätt uttryck, för jag har bara upplevt att det gått månad, möjligtvis. Det blir jag så jätteglad över, att det kan gå så fort för några som inte behöver gå igenom år efter år av refuseringar. Jag höjer min tekopp till en skål för dig Pernilla!

Frustrationen då?
Den handlar om mig själv. Jag vill så gärna uppleva detta jag med. Nu när jag läser om Pernillas framgångar så känner jag ännu mer att jag vill den vägen vandra men just i dagsläget sitter jag fast. jag går upp fem, jag jobbar och kommer inte hem förrän sex igen. Då är det matlagning och nattning och sedan stupar jag i säng. När jag väl får tid över så bygger vi på verandan. Jag finner verkligen inte någon tid för min skrivning och boken skaver som ett eksem inom mig men jag hinner inte klia.

1 kommentar:

  1. TACK! Och jag förstår din frustration. Totalt. Det ÄR ingen barnlek att fixa jobb och skrivande. Man är ju helt slut på kvällen. Och så kanske man vill umgås lite med sin familj också. Lite.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive