torsdag 28 april 2011

Sme Sme, what about Sme? Sme's me, what about me?

Tåget kom in tio över fem då jag kastade mig på cykeln och åkte för att hämta dottern och sonen. Väl hemma var jag tvungen att städa köket inför matlagningen, laga maten, städa köket efter matlagningen samt från post, deklaration, frukost och barns lek. Ta ner tvätt både inne och ute. Mota barnen i säng. Misslyckas med att hejda en världskris i sonens liv. Försöka lappa och laga världskrisen. Tömma diskmaskinen. Fortsätta lappa och laga sonens världskris. Mota dottern i säng. Förbereda inför den tidiga morgonen. Fortsätta lappa världskrisen. Fösa dottern i säng. Städa av golvet i vardagsrummet. Fösa dottern i säng. Förbereda inför att betala räkningar. Fösa dottern i säng. Upptäcka att mitt bankkort är borta.

...målar naglarna i stället.

5 kommentarer:

  1. Grattis till tillskottet i familjen! Jag hoppas att madrassen inte blev förstörd, och att du är fit for fight för jobbet imorgon!

    SvaraRadera
  2. Tja, en freudiansk felskrivning, just nu känner jag mig nästan nyförlöst, så trött är jag

    SvaraRadera
  3. Phhuu! Kanske kan pigga upp dig med att du har en AWARD att hämta hos mig:-)
    Nya tag imorgon ...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj, oj! Det är inte alltid lätt att vara människa. Hoppas att du får sova gott och vakna pigg i morgon :)

    SvaraRadera
  5. Tack Ebba och Anneli, jo då jag sov gott och kom upp "utvilad" vid fem igen.

    Awarden kollar jag in ikväll.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive