lördag 16 april 2011

rouge de vampire

Maken har gett mig nya lack igen. Det här var faktiskt riktigt coolt så jag var tvungen att prova det direkt. En flaska som ser ut som en gravsten och ett lack som heter vampish red, det går ju inte att hålla sig ifrån på något sätt.

Jag var lite fundersam över namnet eftersom färgen i flaskan är lila. Första lagret på nageln var lila men andra lagret blev svart men en känsla av rött i sig. När naglarna kommer i solsken ser man att det är lila men annars är det faktiskt en känsla av mörkt mörkt rött.

Jag har en man som har full koll på mina lajkings. Han köpte även ett lack som hette liquid leather.

Tror vi avrundar denna kväll med en skräckfilm, maken vill se aliens och jag vill se the shining. Vi får se om vi hinner se båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive