torsdag 21 april 2011

påskkärringarna reste för flera timmar sedan

Jag måste göra något åt min mobil. Detta inlägg gjordes klockan två i mobilen men när jag såg i bloggen vid tio att den ännu inte kommit upp, då får jag helt enkelt göra något åt det. (Någon som vet hur man ska göra?)

Barnen gjorde en påskvandring i området idag som gav en ganska ojämn utdelning. De första fem hushållen hade inget godis men på ett ställe försökte de att släta över det med pengar. På ett ställe tror jag det blev en liten kulturkrock då de möttes av en förvånad min i en halvöppen dörr. Påskkorten mottogs frågande och sedan stängdes dörren direkt. Lite snopet så där. Barnen såg lite ledsna ut när det återvände till gatan.

Plötsligt hände det dock.

Ett ställe gav dem ett helt påskägg. Barnen kom ut på gatan helt förvånade och hade i ren förskräckelsen tappat ut ägget och fått plocka upp bitarna igen. Jag kände mig manad att gå in och kolla så att det inte blivit en miss, men det hade det inte, ett helt påskägg. Snacka om generösa grannar!
Barnen var nöjda och tyckte det varit roligt och spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive